Egy mikrovállalkozásnál is hamar megtérül az egyedi szoftver
Hogyan innoválta egy négyfős utazási iroda a zarándoklatszervezését? Egyedi fejlesztésű foglalási rendszerük nemcsak hatékonyabbá tette a működést, hanem új távlatokat is nyitott számukra.
A Pannon Pilgrim egy zarándoklatok szervezésére specializálódott utazási iroda. Igazán családias légkörben működik: a négy munkatárs közül az kezeli a foglalásokat, tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, az üzleti partnerekkel, aki épp nem kísér zarándoklatot.
Mivel az irodát egymást régről ismerő, ám különböző városokban élő barátok alapították, már a kezdetek kezdetén – évekkel a COVID19 előtt – világos volt, hogy a cég infrastruktúráját a felhőbe kell telepíteni, hiszen senki sem akart a Budapest–Kecskemét–Szeged távolságra ingázni.
Az utazásokat egy széles körben használt (dobozos) alkalmazással kezelik, aminek az évek során számos hiányosságára derült fény, a szoftver lecserélése azonban a bejáratott szerződéskötési és könyvelési eljárás miatt egyelőre nem jöhetett szóba. Ez az alkalmazás eredetileg irodai gépre telepítve működik, de a távoli elérés is megoldott.
A közös megbeszélések során négy olyan pontot azonosítottunk, ami az utazási iroda hatékony működését nagyban visszafogja:
- Az irodai alkalmazást egyszerre egy ember tudja használni.
- VPN kapcsolaton keresztül nehézkes elérni távolról.
- A foglalási űrlapok adatait kézzel kell átmásolni.
- Olyan utasadatokat is nyilván kellene tartani, amit az irodai alkalmazás nem kezel.
A megoldásunk egy webes alapú foglalási rendszer lett.
- Az új alkalmazást korlátlan számú kolléga használhatja egy időben, a vállalkozás fejlődése előtt ezzel új távlatok nyíltak.
- A webes alkalmazásból a szerződésekhez és a könyveléshez szükséges adatok API kapcsolaton keresztül kerülnek át az irodai által eddig is használt alkalmazásba. A kollégáknak nem kell többet motivációromboló munkát végeznie, ráadásul az adattranszfer hibamentes.
- Bővült a foglalások kezelt adatainak köre, ami a továbbiakban is szabadon testreszabható lesz, ha később erre igény jelentkezik.
Csak szikáran a munkaórákat tekintve a fejlesztés költsége már egy négyfős csapat esetén is hamar megtérül.
Azonban ennél sokkal többet jelent a kollégák motiváltsága, a munkájuk megbecsültsége, hiszen mostantól nagyobb értéket teremthetnek egységnyi munkaidő alatt.
Mindezeken felül a fejlesztéssel kaptak egy közös sikerélményt, a cégfejlődés perspektívája pedig szélesre tágult.
Egy mikrovállalkozásnál is hamar megtérül az egyedi szoftver
Hogyan innoválta egy négyfős utazási iroda a zarándoklatszervezését? Egyedi fejlesztésű foglalási rendszerük nemcsak hatékonyabbá tette a működést, hanem új távlatokat is nyitott számukra.
A Pannon Pilgrim egy zarándoklatok szervezésére specializálódott utazási iroda. Igazán családias légkörben működik: a négy munkatárs közül az kezeli a foglalásokat, tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, az üzleti partnerekkel, aki épp nem kísér zarándoklatot.
Mivel az irodát egymást régről ismerő, ám különböző városokban élő barátok alapították, már a kezdetek kezdetén – évekkel a COVID19 előtt – világos volt, hogy a cég infrastruktúráját a felhőbe kell telepíteni, hiszen senki sem akart a Budapest–Kecskemét–Szeged távolságra ingázni.
Az utazásokat egy széles körben használt (dobozos) alkalmazással kezelik, aminek az évek során számos hiányosságára derült fény, a szoftver lecserélése azonban a bejáratott szerződéskötési és könyvelési eljárás miatt egyelőre nem jöhetett szóba. Ez az alkalmazás eredetileg irodai gépre telepítve működik, de a távoli elérés is megoldott.
A közös megbeszélések során négy olyan pontot azonosítottunk, ami az utazási iroda hatékony működését nagyban visszafogja:
- Az irodai alkalmazást egyszerre egy ember tudja használni.
- VPN kapcsolaton keresztül nehézkes elérni távolról.
- A foglalási űrlapok adatait kézzel kell átmásolni.
- Olyan utasadatokat is nyilván kellene tartani, amit az irodai alkalmazás nem kezel.
A megoldásunk egy webes alapú foglalási rendszer lett.
- Az új alkalmazást korlátlan számú kolléga használhatja egy időben, a vállalkozás fejlődése előtt ezzel új távlatok nyíltak.
- A webes alkalmazásból a szerződésekhez és a könyveléshez szükséges adatok API kapcsolaton keresztül kerülnek át az irodai által eddig is használt alkalmazásba. A kollégáknak nem kell többet motivációromboló munkát végeznie, ráadásul az adattranszfer hibamentes.
- Bővült a foglalások kezelt adatainak köre, ami a továbbiakban is szabadon testreszabható lesz, ha később erre igény jelentkezik.
Csak szikáran a munkaórákat tekintve a fejlesztés költsége már egy négyfős csapat esetén is hamar megtérül.
Azonban ennél sokkal többet jelent a kollégák motiváltsága, a munkájuk megbecsültsége, hiszen mostantól nagyobb értéket teremthetnek egységnyi munkaidő alatt.
Mindezeken felül a fejlesztéssel kaptak egy közös sikerélményt, a cégfejlődés perspektívája pedig szélesre tágult.